BMW525 a VAT

Wyświetlono archiwalną wersję tematu "BMW525 a VAT" z forum www.forum.norcom.pl/

kameleon - 13-02-2007, 16:23

Witam! bardzo cieszę się, że trafiłem na to forum. nie mam nic wspólnego z diagnostyką, lecz jestem przedsiębiorcą. chcę kupić samochód na firmę i mam wątpliwości, co mogę kupić. zaznaczę, iż zależy mi na możliwości ODLICZANIA VATU OD PALIWA.
mam upatrzony w niemczech bmw 525 zarejestrowany jako ciężarowy, z 1 rzędem siedzeń, stałą kratą i za nią przestrzenią bagażową (kombii). czy po sprowadzeniu do PL i zarejestrowaniu tego wozu jako ciężarowy na okręgowej stacji kontroli pojazdów uzyskam jakieś zaświadczenie czy wpis do dowodu rej. że mogę odliczać Vat od paliwa?? jak to wygląda?
na allegro pojawia sie peugeot 306 kombii z Holandii z 1 rzedem siedzeń i kratą i sprzedawca pisze, iż można po zarejestrowaniu odliczać Vat od paliwa - czy jest to prawda???
kontaktowałem się z diagnostami w Lublinie i powiedzieli, że jeśli mam samochód zarejestrowany jako ciężarowy, jest 1 rząd siedzeń i krata to bez problemu wypiszą mi Vat 1. Co o tym sądzicie.
Dziękuję za wszystkie opinie i wskazówki - są one dla mnie bardzo cenne. chcę kupić właściwy samochód.

Tomek D - 13-02-2007, 17:07

(kombii).

Pojazdy typu kombi niepodlegają odpisowi

Jacdiag - 13-02-2007, 17:23

Pojazdy wymienione w ustawie o podatku od towarów i usług muszą posiadać następujące atrybuty:

1) atrybuty pojazdu VAT-1
a) pojazd samochodowy
b) jeden rząd siedzeń
c) oddzielenie siedzeń od części przeznaczonej do przewozu ładunków
d) oddzielenie wykonane jest za pomocą ściany lub przegrody
e) podrodzaj pojazdu: wielozadaniowy lub van

2) atrybuty pojazdu VAT-2
a) pojazd samochodowy
b) więcej niż jeden rząd siedzeń
c) oddzielenie siedzeń od części przeznaczonej do przewozu ładunków
d) oddzielenie wykonane jest za pomocą ściany lub przegrody
e) długość części przeznaczonej do przewozu ładunków stanowi więcej niż 50% "długości pojazdu" zdefiniowanej w ustawie o podatku od towarów i usług

3) atrybuty pojazdu VAT-3
a) pojazd samochodowy
b) otwarta część przeznaczona do przewozu ładunków

4) atrybuty pojazdu VAT-4
a) pojazd samochodowy
b) posiada kabinę kierowcy
c) posiada nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu

wolf - 13-02-2007, 21:23

Samochód ciężarowy kombi

azot14 - 14-02-2007, 10:20

Samochód ciężarowy kombi

miał na myśli chyba nadwozie typu kombi a nie "kombi" w podrodzaju,
Uważam że jeśli na pierwszym badaniu pojazd zostanie określony jako ciężarowy w podrodzaju wielozadaniowy lub van , spełni wymagania co do przegrody to nie widzę przeciwwskazań do uzyskania wpisu VAT-2

Tomek D - 14-02-2007, 10:41

przeciwwskazań do uzyskania wpisu VAT-2

chodziło Ci chyba oto że może sprubować zrobić podejście, bo napewno VAT - 2 niespełni

kiki - 14-02-2007, 10:59

VAT 2,3,4 na pewno nie a odnosnie VAT-1to przeczytaj wyrok trybunału konstyt., jest w tym dziale ,w/g mnie też nie , a że niektórzy to interpretują inaczej to tego nie rozumiem

azot14 - 14-02-2007, 11:13

Miałem na myśli oczywiście VAT 1 a co do wyroku trybunału to przyznam szczerze,że zapomniałem przepraszam za wprowadzenia w bład .

kiki - 14-02-2007, 11:32

Nawet jeżeli na pierwszym diagnosta sklasyfikuje go jako wielozadaniowy lub van(na podstawie ich definicji) to WK przyjmie dokument ale w US mogą żądać(nie od razu) wyciągu ze swiadectwa homologacji .To jest chore ale tak może byc ,gdy zaczną szukać pieniędzy i co wtedy?

azot14 - 14-02-2007, 14:07

Masz rację , mam dziś problemy z koncentracją , zupełnie nie wiem jak mogłem o tym zapomnieć niedawno ścierałem się z pewną panią która chciała załatwić VAT 1 w podobnym przypadku .

Tomek D - 14-02-2007, 15:55

mam dziś problemy z koncentracją

Czasami i takie dni się trafiają a wtedy najlepiej wieczorkiem i nyny

kameleon - 14-02-2007, 17:28

1.

kiki - 14-02-2007, 17:43

Mozna wystąpić z indywidualnym wnioskiem do ITS ale z tego co wiem procedura jest dluga i kosztowna a i tak podobno ITS od razu tłumaczy że indywid. nie robi ,ale to ich działka.Moim zdaniem temat lepiej odpuścić .

bohdang - 14-02-2007, 17:55

Tylko producent może potwierdzić, iż wyprodukowany przez niego pojazd jest w/g przepisów o homologacji zaliczany do podrodzaju: VAN. W przypadku omawianego BMW jest to po prostu niemożliwe. Tak więc spełnienie wymagań dla "VAT1" jest również nieosiągalne.

kameleon - 14-02-2007, 18:05

a co sądzicie o tych peugeotach 306 kombii zarejestrowanych jako ciężarowe:
http://www.otomoto.pl/ind...show&id=T115584
http://www.otomoto.pl/ind...=show&id=T34372
pajero:
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1828563
megane: - pisza że można odliczać vat od paliwa!!!
http://www.allegro.pl/ite...dlicz_vat_.html
focus:
http://www.allegro.pl/ite...dlicz_vat_.html
z tym sprzedawcą rozmawiałem: http://www.allegro.pl/ite...dlicz_vat_.html i mówi on, że ma w firmie 3 takie samochody i wiele sprzedał i nie ma problemu ze świadectwem vat1 i odliczaniem vatu od paliwa

nie wiem już co o tym myśleć

Tomek D - 14-02-2007, 18:16

Żadne z tych aut niezałapuje się na odpis watu

prezes100 - 14-02-2007, 18:51

Kolego kameleon jak masz 3 sklepy to kup sobie tzw. "busa" i kłopot z głowy, chyba, że są to sklepy jubilerskie to wystarczy np. Doblo, Kangoo, Partner, Berlingo, Caddy.

bohdang - 14-02-2007, 21:00

Jeżeli rzeczywiście auta prezentowane przez "kameleona" mają wpisy lub zaświadczenia na VAT1 to wyjaśnienie może być tylko jedno: ktoś ślepo brnie za kratki, wydając zaświadczenia na takie pojazdy.

azot14 - 14-02-2007, 21:43

Panowie są takie pojazdy z wpisami VAT 1, należy przypomnieć sobie od kiedy zaczeliśmy wystawiać zaświadczenia a kiedy pojawił się wyrok trybunału konstytucyjnego i róznie do tego w różnych częściach kraju podchodzono .
My korzystając z forum wymieniamy doświadczenia ale jest wielu diagnostów
którzy nie mają czasu na taki "luksus " bo w tzw . międzyczasie mają co innego do roboty i przypuszczam że ,większość tych wpisów powstała poprostu z niewiedzy .
Interpretacje były różne, sam się dziś na tym złapałem - tej pory jest mi głupio

Kolega Tomek D radzi browarek przed spaniem - rada całkiem słuszna ale obawiam się że problem z koncentracją pojawił się wskutek nazbyt długiej terapii - sprzątaliśmy z sąsiadami piwnicę po remoncie kilka dni z kolei

Tomek D - 15-02-2007, 11:33

To znamy przyczyne dekoncentracji

kameleon - 15-02-2007, 14:21

witam !
czyli mam 2 wyjścia:
1. sprowadzić bmw, zarejestrować i liczyć na szczęście podczas przeglądu. pewnie w Lublinie mi podbiją vat1.
jeśli tak się stanie, to ja ponoszę odpowiedzialność za to, że odliczam vat na podstawie tego zaświadczenia, czy diagnosta który wystawił dokument?
2.

kiki - 15-02-2007, 14:28

w/g najlepiej z dwoma rzędami siedzen i warunkiem przestrzeni ładunkowej oddzielonej ścianą od przestrzeni pasażerskiej (spełnienie większej przestrzeni ład.)tak aby podlegał pod VAT2, ale to wtedy już są wieksze auta i w tym wypadku homologacja jest zbędna

kameleon - 15-02-2007, 15:49

widzę, że muszę kupić jakiegoś rozjechaneo po wiejskich dziurach przez przedstawiciela używanego seicento van. a już myślałem, że będę miał pięknego dostawczaka

kiki - 15-02-2007, 15:56

To nic nie da.Te samochody z kratką odliczają podatek paliwowy na starych zasadach ,w momencie sprzedarzy nowemu nabywcy US żąda od niedo spełnienia nowych warunków, w ten sposób eliminują te tzw "ciężarowe seicenta"O to chodzi

kameleon - 15-02-2007, 16:21

ale przecież maja homologację na ciężarowe, zarej jako ciężarowe, kratę za 1 rzędem siedzeń, przestrzeń towarową dłuższa od pasażerskiej - czego jeszcze mogą chcieć, wszak taki samochód spełnia chyba wszystkie warunki/przepisy/zakazy/itp ???

[ Dodano: 15-02-2007, 16:22 ]

kiki - 15-02-2007, 19:39

Mają , ale teraz potrzeba aby w homologacji był zapis ze podrodzaj Van lub wielozadaniowy to ze jest ciężarowy jest w tej chwili mało istotne,spełni warunki nawet osobowy po nowelizacjach juz obowiązujących.

kameleon - 15-02-2007, 19:49

A w internetowym portalu mojeauto.pl piszą tak:
"Oczywiście to nie wszystkie możliwości, jakie stoją przed przedsiębiorcą, jeśli chce on móc odliczyć VAT zawarty w cenie auta oraz w paliwie. Może on skorzystać z dużo szerszej oferty rynku aut używanych, a także wyszukać spełniające wymogi ustawy auto, niedostępne na naszym rynku, za granicą."
http://www.motoekspert.mojeauto.pl/cms/?id=102
z datą 2006-11-27

kiki - 16-02-2007, 07:12

To jest gazeta nie dziennik ustaw

kameleon - 19-02-2007, 17:32

[quote="Jacdiag"]Pojazdy wymienione w ustawie o podatku od towarów i usług muszą posiadać następujące atrybuty:

1) atrybuty pojazdu VAT-1
a) pojazd samochodowy
b) jeden rząd siedzeń
c) oddzielenie siedzeń od części przeznaczonej do przewozu ładunków
d) oddzielenie wykonane jest za pomocą ściany lub przegrody
e) podrodzaj pojazdu: wielozadaniowy lub van

prosze jeszcze o komentarze:
1. powyżej nic nie jest napisane o homologacji takiego pojazdu - więc może nie ma ona znaczenia
2. Kto i kiedy określa pojazd jako : wielozadaniowy lub van?
3. czy jesli sprowadzę sobie z zagranicy peugeota partnera w wersji osobowej, zdemontuję tylne siedzenia, zamontuję trwałą przegrodę za 1 rzędem siedzeń - to będę mógł go zarejestrować jako ciężarowy? i uzyskać vat1?
dziękuję i pozdrawiam wytrwałych w udzielaniu mi odpowiedzi

kiki - 19-02-2007, 17:54

W/g wyroku trubunału homologacja określa czy wielozadaniowy czy van

wolf - 19-02-2007, 18:40

Trybunał Trubunałem, nie każdy musi znać wyroki TK.
Za to każdy musi znać Ustawy i Rozporządzenia, wg mnie nie ma zapisu czy to w PoRD, czy Ustawie o VAT, że mamy się opierać homologacją? Ma być zakwalifikowany na podstawie PoRD tylko znaleźć nie mogę gdzie w PoRD jest napisane, że na podstawie homologacji mamy określać podrodzaj? Jeśli to ustalimy to temat jest zamknięty. Jeśli zaś zapisu takiego brak to nie dojdziemy do porozumienia.
Podobnie dotyczy pojazdów posiadające zwolnienie z homologacji, w którm jest napisane , że pojazd odopowiada pojazdowi z homologacją nr ........... i jest podrodzaju VAN -

kiki - 19-02-2007, 19:33

wolf-a czy ty myślisz ,że mi sie to podoba?To jest porąbane,ale jak udowodnić inną rację?

blakop - 19-02-2007, 21:43

No ale moment - mam homologację na swoje autko w której jak byk stoi, że mam np. FURGON (przypominam, że założenia jest to dokument wydawany na najwyższym szczeblu przez ministerstwo regulujace w tym kraju dziedziny zycia związane z ruchem drogowym, wydane na wniosek producenta/importera, poparte zgodnie z przepisami testami, badaniami homologacyjnymi z których własnie wyniak, że to taki a nie inny rodzaj nadwozia) a diagnosta na stacji X ma wedle swojego uznania ma ponownie dokonywać klasyfikacji i oceniac wedle swojego uznania ? Mnie też nie interesują wyroki TK (powiedzmy ), ale takie działanie na pewno nie miało by nic wspólnego z praworządnością ogólnie pojętą, czy chyba nawet zdrowym rozsądkiem. Przepraszam, ale takiego stanowiska kolegów zrozumiec nie mogę. Oczywiście - jesli uważacie, że homologacja jest błędnie wydana dla podrodzaju to OK, ale w tym momencie tzreba uruchomic procedurę związaną z popawką homo - nie można wychodzić z założenia, że diagnosta na dowolnej SKP ma prawo podwazyć ot tak sobie homologację dla danego pojazdu. czyli co - można w zasadzie tym torem idąc zakwestionować i od podstaw ocenić wszystko-masy naciski itd... Chyba nie tędy droga.

kameleon - 20-02-2007, 11:50

Samochód ciężarowy kombi

chyba lepiej żeby kombii było uznane za ciężarowy niż seicento, picanto, c2 itp

czym różni się ciężarowe seicento sprowadzone z zagranicy od tego kupionego w PL - tylko brakiem homologacji ciężarowej? i dlatego nie może dostać vat1???

wolf - 20-02-2007, 19:41

Ale gdzie jest napisane, że my diagności mamy powielać zapis z homolgoacji. Na "chłopski rozum" jak jest coś napisane to po co powielać. Idąc tym tokiem nie ma znaczenia czy pojazd ma wyciąg ze świadectwa homologacji, czy nie - klasyfikuję go wg PoRD i koniec.

boden - 21-02-2007, 07:35

Przy badaniach VAT opieram się nie na wyciągu z homologacji pojazdu , lecz na DZ.U. 5 o homolagacji pojazdów, a w szczególności załączniku nr 1 o definicji rodzaju nadwozia

kameleon - 21-02-2007, 13:00

Ale gdzie jest napisane, że my diagności mamy powielać zapis z homolgoacji. Na "chłopski rozum" jak jest coś napisane to po co powielać. Idąc tym tokiem nie ma znaczenia czy pojazd ma wyciąg ze świadectwa homologacji, czy nie - klasyfikuję go wg PoRD i koniec.

i
Przy badaniach VAT opieram się nie na wyciągu z homologacji pojazdu , lecz na DZ.U. 5 o homolagacji pojazdów, a w szczególności załączniku nr 1 o definicji rodzaju nadwozia


czyli jesli przyprowadzę do was wspomniane bmw, peugeota306,polo - wszystkie z kratą, 1 rzędem siedzeń, zarejestrowane jako ciężarowe, to otrzymam vat1???

wolf - 21-02-2007, 19:25

Przy badaniach VAT opieram się nie na wyciągu z homologacji pojazdu , lecz na DZ.U. 5 o homolagacji pojazdów, a w szczególności załączniku nr 1 o definicji rodzaju nadwozia


Ok ale podaj podstawę prawną dot badania VAT, że mamy opierać się na przepisach dot homologacji (PoRD - gdzie to jest zamieszczone).

boden - 22-02-2007, 07:36

DZ.U.155 poz 1303 [ jako poprawka do DZ.U.227 ] , tabela wykazu czynności kontrolnych , poz 17 dotycąca VAT . Oględziny organoleptyczne:porównanie zapisóww DR ze stanem faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin .
Z tego zapisu wynika że podstawą przeprowadzenia badania są czynności organoleptyczne na podstawie oględzin i DR . Brak jakiegokolwiek wpisu o innych dokumentach .A więc pozostaje nam się zastosować do DZ.U. nr 5

kameleon - 22-02-2007, 09:14

napiszcie mi ,proszę, czy jeśli zakupię w salonie nowe seicento van lub picanto van, to będę mógł odliczać vat od paliwa. Dziś zadzwoniłem do urzędu skarbowego i pani powiedziała mi, że nie, bo nie spełniaja warunków art. 86 ust. 4 - wyraźnie jej powiedziałem, że chodzi mi o 2-miejscowe seicento z kratą. Jak to wygląda wg was?

azot14 - 22-02-2007, 09:39

Miałem niedawno na badaniu na VAT kilka samochodów TOYOTA YARIS , dwumiejscowe nowe prosto z salonu , oczywiście z wyciągami ze świadectwa homologacji , podrodzaju "wielozadaniowy " - przeszły bez problemu .
Jeśli w wyciągu ze świadectwa będzie podrodzaj określony jako van lub
wielozadaniowy to nie rozumiem dlaczego nie miał by spełniać warunków , można mieć wątpliwości co do sprowadzonych ale nie do nowych .

kameleon - 22-02-2007, 10:08

Miałem niedawno na badaniu na VAT kilka samochodów TOYOTA YARIS , dwumiejscowe nowe prosto z salonu , oczywiście z wyciągami ze świadectwa homologacji , podrodzaju "wielozadaniowy " - przeszły bez problemu .
Jeśli w wyciągu ze świadectwa będzie podrodzaj określony jako van lub
wielozadaniowy to nie rozumiem dlaczego nie miał by spełniać warunków , można mieć wątpliwości co do sprowadzonych ale nie do nowych .


azot14, a jesli przyprowadziłbym ci yaris van sprowadzoną z Niemiec (2 siedzenia i krata) to nie uznałbyś jej za ciężąrową i nie dostałbym vat1? lub przerobiłbym osobową sprowadzoną yaris w uprawnionym warsztacie na vana - uznałbyś to? Nie rozumiem, co daje ta homologacja, skoro samochody będą takie same jak yaris van z salonu.
pozdrawiam

Pani w urzędzie skarbowym powiedziała mi dziś, że ich nie interesuje jaki to samochód, mam im dostarczyć tylko "dodatkowe badanie techniczne z OSKP, że samochód spełnia warunki art. 86 ust. 4" i będę mógł odliczać vat od paliwa - wygląda więc na to, że mogę mieć dowolny samochód a do niego papier z OSKP, że spełnia wymogi ustawy i jest ok - DLACZEGO WIĘC NIE BMW525 KOMBII Z 1 RZĘDEM SIEDZEŃ I KRATĄ ??? - BO NIE MA HOMOLOGACJI?

azot14 - 22-02-2007, 10:42

DLACZEGO WIĘC NIE BMW525 KOMBII Z 1 RZĘDEM SIEDZEŃ I KRATĄ ??? - BO NIE MA HOMOLOGACJI?


Miedzy innymi dlatatego:

1. Bo nie jest w podrodzaju van lub wielozadaniowy
2. Jeśli przyprowadziłbyś yariska z Niemiec i załatwiłbyś potwierdzenie np. od producenta że jest w podrodzaju jw to skłonny byłbym wystawić zaświadczenie .

Przyznaję szczerze , że tak naprawdę nie wiem czy mam podstawy prawne żądać wyciągu ze świadectwa homologacji ale chciałbym poprostu spać spokojnie .
Zaswiadzczeń na VAT wydaje się teraz niewiele, niemniej jednak wątpliwości co do sposobów postepowania nie ubyło a im bardziej brnę w ten temat to jest gorzej .
Jeśli i ty chcesz spać spokojnie to odpuść to sprowadzenie i kup poprostu nowe auto z tą nieszczęsną homologacją van lub wielozadaniowy .

kameleon - 22-02-2007, 10:59

ok. dzięki
drążyłem temat, ponieważ ile głów tyle opinii. chciałem się jak najwięcej dowiedzieć, żeby nie było tak, że sprowadzę auto z nadzieją na możliwość odliczania vat od paliwa i nie będę mógł go odliczać.

a jeśli kupię starego żuka pick-up lub chłodnię - to będzie on spełniał warunki z ustawy o vat?

pablo - 22-02-2007, 12:26

a jeśli kupię starego żuka pick-up lub chłodnię - to będzie on spełniał warunki z ustawy o vat?

Będzie spełniał.

Tomek D - 22-02-2007, 16:14

wygląda więc na to, że mogę mieć dowolny samochód a do niego papier z OSKP

To tak odemnie w telegraficznym skrucie
- BMW kombi dostaje kwit na VAT
- właściciel jest szczęśliwy
- po 4 latach US stwierdza że od BMW niemożna było odpisać vatu
- właściciel ma zwrucić kase z odsetkami
I co robi dalej?
Kieruje sprawe do sondu z powudztwa cywilnego że diagnosta wprowadził go w błąd

Takie jest życie

Arton - 22-02-2007, 19:38

Ministerstwo Finansów wydało takie zarządzenie wiec niech ono określi, na jakiej podstawie można zakfalifikowac pojazdy do vat1. Czy nie można by było wystosować zapytania w imieniu tego forum do ministerstwa? Jesteśmy traktowani jak dzieci w szkole: co poeta miał na myśli? Tylko że zamiast "pały" w dzienniczku czeka nas rozprawa w sądzie albo grzywna. Jak ja mam pracować w tym kraju w oparciu o tak niejednoznaczne przepisy? Ministerstwo dało d...py a ja mam za to odpowiadać? Na razie chyba przestanę robić vat1, lepiej stracić teraz 50 zł niż poźniej kilka tysięcy.

adam1501 - 22-02-2007, 21:19

Ministerstwo dało d...py a ja mam za to odpowiadać?

Niestety w tym kraju tak jest. Sadzę że ten przepis doprowadzi do czystek w naszych szeregach z chwilą kiedy fiskus zorientuję się, że można z tego tytułu osiągnąć wpływ do kiesy a kolejnych właścicieli firm załatwić jak pana Kluskę.Obym się mylił...

markes30 - 23-02-2007, 17:54

Ja też myślę że VAT 1 to jest haczyk zastawiony przez fiskusa na właścicieli SKP za 3-4 lata będą ich ,jak ryby, wyjmować z rynku bo zaleją ich pozwy od ukaranych przez fiskusa właścicieli furgonów z VAT 1.

kameleon - 24-02-2007, 10:11

jak pisałem wyżej, pani w urzędzie skarbowym twierdziła, że od seicento van nie można odliczać vatu od paliwa - w poniedziałek więc jresli nie zapomnę, zadzwonie do lubelskiej izby skarbowej z podobnym pytaniem i szczegółowo wypytam, między innymi o homologację, czy jest konieczna. zobaczymy ...

[ Dodano: 24-02-2007, 11:11 ]

S.K.P-POZNAŃ - 24-02-2007, 13:14

http://www.rzeczpospolita...firma_a_10.html

kameleon - 26-02-2007, 11:51

http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_070222/firma_a_10.html


nie ma tam nic o homologacji, ale jest warunek: "klasyfikowane na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van"

czyli wszystko w rękach diagnostów - ponieważ to diagności chyba podczas badania przed rejestracją pojazdu określają podrodzaj pojazdu.
czy dobrze myślę?

blakop - 27-02-2007, 20:11

Tak rzeczywiście jest - w zasadzie... W przypadku pojazdu zarejestrowanego za ganicą diagnosta ustala parametry techniczne pojazdu, oczywiście w oparciu o dokumenty rejestracyjne pojazdu. W pzypadku podrodzaju pojazdu w 95% jest to parametr nieznany i nie do ustalenia z dokumentów zagranicznych więc to diagnosta określa go na badaniu na podstawie oględzin. I tu jest pierwsze ale. Ponieważ pozostawiono to swobodnej ocenie diagnosty, a definicje podrodzajów w wielu miejscach są bardzo podobne, to to, co jeden diagnosta uzna za FURGON inny spokojnie zakwalifikuje jak VAN (np.) i na odwrót. I trudno w takim wypadku o jakiś organ opiniodawczy, szczególnie jeżeli powiedzmy krajowy odpowiednik takiego pojazdu posiada homologację na dwa lub trzy podrodzaje... To zatem co jeden diagnosta uzna dziś za VAN'a przy pierwszym badaniu, Urząd Skrabowy gdzieś tam za rok na opinii rzeczoznawcy powałanego w toku postępowania wyjaśniającego może uznać za FURGON i wtedy zaczną się przepychanki i kłopoty. I choć trudno będzie raczej coś zarzucić diagnoście to raczej każdy będzie wołał uniknąć takiej sytuacji. Wszystko będzie pewnie zależeć od tego jak bardzo diagnosta starał się ustalić rzeczywisty podrodzaj pojazdu, a jak bardzo zrobił badanie pod klienta... (choć udowodnienie tu czegokolwiek w obecnym stanie prawnym jest w mojej ocenie wysoce problematyczne).
Inna sprawa, to jeśli pojazd jest zarejestrowany w kraju na podstawie konkretnego wyciagu ze świadectwa homologacji, gdzie podrodzaj jest wyraźnie przez producenta określony. Tu wbrew temu co pisze m.in. Kolega wolf, diagnosta nie powinien ot tak sobie sam ustalić podrodzaju wg swojego widzimisie bez względu na zapis w homologacji pojazdu. Dz.U. 227 w załączniku nr 6 (paragraf 2.1.), reguluje ustalanie nieznaych parametrów technicznych podczas badania w ten sposób, że: "... należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak PRZEPISY I DOKUMNETY HOMOLOGACYJNE, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium RP, opracowywany przez ITS w Warszawie...". Jak dla mnie poproszenie własciciela o wgląd w homologacje w takim przypadku to minimum, a jesli z tych czy innych względów odmówi - tel. do WK (chyba, że stacja ma katalog ITS na stacji - to wogóle nie ma problemu). Jesli diagnosta nie zrobi żadnej z tych czynności i sam zastosuje radosną twórczość, trudno w mojej ocenie mówic o wyczerpaniu wskazówek tegoż przepisu. W takim wypadku pracownik WK powinien odmówic wpisu, w wyniku niezgodności zapisów w bazie i na badaniu co do podrodzaju (choć i to w WK nagminnie jest mówiąc wprost olewane).
Oczywiście także tutaj będa przypadki, że ani WK nie będzie posiadał właściwej homologacji, ani dokumentów, ani właściciel (pojazdy starsze) - ale w pzypadku pojazdów rejestrowanych po raz pierwszych w kraju od dwóch lat (mówimy o tzw."salonowych") nie ma mowy o tym, żeby prawidłowa klasyfikacja nie była w bazie danego WK, a wyciag ze świadectwa homo w kieszeni właściciela. System od tego czasu jest tak stworzony, że technicznie nie ma takiej możliwości. Od diagnosty będzie zależeć, czy będzie w tym układzie chciał iść w zaparte i z NARUSZENIEM CYTOWANEGO PRZEPISU w takim przypadku sam będzie sobie wymyślał podrodzaj dla pojazdu. I tu trzeba też pamiętać, że również zagraniczne dokumenty rejestracyjne w wielu krajach są już wystawione w taki sposób, że dany pojazd o dokładnie tej samej homologacji, wariancie i wersji zarejestrowany "na zachodzie" znajdziemy w bazie ITS, co bez problemu i kłopotów interpretacyjnych pozwoli nam ustalić prawidłowy podrodzaj. Oczywiście tu także od diagnosty zależy, jak bardzo będzie chciał "wykozystać dostępne informacje" i w jaki spoób... Nie można jednak wukluczyć tego o czym wspomniał jeden z kolegów - że za 3 lata jakas skarbówka nie zacznie tego "trzepać" i zaczna ustalać co faktycznie zrobiono na SKP żeby ustalic prawidłowo pododzaj -mówiąc inaczej czy wogóle coś zrobiono, sparwdzono, weryfikowano, czy też od razu wpisano taki podrodzaj, żeby "pasowało". Tutaj jednak także kryją się problemy, jak chociażby ten z FORDEM podany wcześniej -dwa niby podobne pojazdy a homologowane różnie (chociaż fakt faktem różniły sie wersjami przynajmniej - FIAT SEICENTO VAN o tym samym nr homologacji, wariancie i wersji posiada w bazie ITS dwie różne homologacje - inne pojazdy nawet trzy! - zaznaczam - nie rózniące się nawet wariantem czy wersją... oczywiście nie mogę niestety z przyczyn obiektywnych podać tych przykładów). Do tego dochodzą poprawki, nieżcisłości i błędy w ITS. Z drugiej strony wszystkie te mankamenty mają jednak marginalny charakter i nie powinny być zachetą do dalszej radosnej twórczości na SKP...
Reasumując - żaden z przepisów nie zabrania w chwili obecenj zrobienia badanka na VAT dla pojazdu z zagranicy, choć kwestią uzaniową będzie jego przyjęcie przez określonego naczelnika US (ale nie to jest kwestia naszych rozważań) - ważne, aby przy badaniu takim nie było wątpliwości co do tego jak zakwalifikować pojazd w kwestii podrodzaju i jakie ewentualnie argumenty (bądź ich brak) będa przemawiały jednoznacznie za takim a nie innym zakwalifikowaniem pojazdu, bo może to mieć decydujace znaczenie w przyszłości zarówno dla właściciela pojazdu, jak i dla osoby dokonującej badania...

markes30 - 27-02-2007, 21:34

W kwesti pożądkowej wszystko o czym pisze kol. blakop dotyczy tylko VAT1.
Swoja drogą wielkie dzięki za tak dogłebą analizę tego tematu.

pablo - 28-02-2007, 09:15

W przypadku pojazdu zarejestrowanego za ganicą diagnosta ustala parametry techniczne pojazdu, oczywiście w oparciu o dokumenty rejestracyjne pojazdu.

A gdzieś juz było że dane techniczne ustalamy z natury.

boden - 28-02-2007, 10:42

FIAT SEICENTO VAN o tym samym nr homologacji, wariancie i wersji posiada w bazie ITS dwie różne homologacje - inne pojazdy nawet trzy! - zaznaczam - nie rózniące się nawet wariantem czy wersją... oczywiście nie mogę niestety z przyczyn obiektywnych podać tych przykładów). Do tego dochodzą poprawki, nieżcisłości i błędy w ITS. Z drugiej strony wszystkie te mankamenty mają jednak marginalny charakter i nie powinny być zachetą do dalszej radosnej twórczości na SKP...


Piszesz o radosnej twórczości , a czy ignorowanie ITS , stawianie się ponad nim nie jest tym samym ?

[ Dodano: 01-03-2007, 07:23 ]

Muchozol - 07-03-2007, 23:12

A widzieliscie, slyszeliscie reklame nowego prduktu f-my Fiat ?
Fiat Scudo, mozna go porownac z wygladu do mercedesa Vito,
I co? W sprzedazy oferuja wersje osobowe i wersje .... FURGON, !"$§%§/()/&% a myslalem ze juz mniej wiecej rozrozniam wersje VAN od FURGON

Psuj - 08-03-2007, 08:21

A widzieliście oryginalną homologowaną kratkę w samochodzie ciężarowym m-ki Fiat Doblo rocznik 2003???
Ręce opadają... i co mam powiedzieć klientowi?

Zdjęcie troszku kiepskie bo zrobione telefonem.

prezes100 - 08-03-2007, 14:33

To coś przypomina antenę telewizyjną, tylko nie jest aluminiowe.

adam1501 - 08-03-2007, 22:04

To coś przypomina antenę telewizyjną, tylko nie jest aluminiowe.

Ale za to jak ściąga fale

wolf - 09-03-2007, 19:23

To jest raczej mutant przepisów VAT-u-.

Jacdiag - 12-03-2007, 17:06

więc jesli nie zapomnę, zadzwonie do lubelskiej izby skarbowej z podobnym pytaniem i szczegółowo wypytam

chyba zapomniał albo nic się nie dowiedział

kameleon - 13-03-2007, 11:53

chyba zapomniał albo nic się nie dowiedział

Drodzy Panowie, otóż zapomniałem rzeczywiście, jednakże upomniany przez Jacdiag, zadzwoniłem dziś do Izby skarbowej w Lublinie. odeśłano mnie tam do ogólnopolskiej Informacji Podatkowej - 0801 055 055 - tam zaś poinformowała mnie miła pani, że aby odliczyć 100 % vatu od ceny zakupu samochodu oraz vat od paliwa do niego musi on, jeśli chodzi o vat 1:
- być zarejestrowany jako ciężarowy
- mieć 1 rząd siedzeń i trwałą przegrodę
- być podrodzaju wielozadaniowy lub van.
To wszystko.
Nie ma nic o homologacji - pytałem o to. Pani powiedziała, że homologacja miała znaczenie wcześniej, przy poprzednich przepisach. Teraz musi spełniać kryteria zawarte w ustawie o Vat, a tam nie ma nic o homologacji.

Tak więc, panowie diagności wszystko w waszych rękach - to wy chyba ustalacie podrodzaj pojazdu i wystawiacie dokument za zgodność z ustawą.

Prosze o komentarze i pozdrawiam

adam1501 - 13-03-2007, 19:48

- być zarejestrowany jako ciężarowy
- mieć 1 rząd siedzeń i trwałą przegrodę
- być podrodzaju wielozadaniowy lub van.

Masz rację tylko, że takie pojazdy były homologowane w trzech wersjach jako van, wielozadaniowy i furgon. Fizycznie te pojazdy nie różnią się od siebie niczym i jedynym dokumentem który określi jaki jest podrodzaj to wyciąg ze świadectwa homologacji. Osobiście przerobiłem temat kiedy klient kupił siedem cors i po okazaniu świadectw homologacji wyszło że sześć jest vanami a siódma furgonem. Nie muszę wyjaśniać co by się stało w przypadku kontroli skarbowej. Dlatego każdy kto chce mieć spokojny sen (diagnosta i właściciel) będzie dążył do tego aby odpowiedni dokument posiadać na wypadek spotkania w US.

Stacja Diagnost - 14-03-2007, 16:10

Nic by się nie stało w przypadku kontroli Urzędu Skarbowego.
Chyba nikt z forumowiczów nie czytał Ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 roku.
Już art. 1 mówi "W ustawie z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 oraz z 2005 roku, Nr 14, poz.113) wprowadza się następujące zmiany:
w art. 86: ust. 3 - 5 otrzymują brzmienie....
Wyrok TK dotyczy sytuacji sprzed wejścia w życie nowelizacji ww ustawy, co jest zresztą zaznaczone w wyroku.
W art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 pkt 5. Dopuszczalna ładowność pojazdów oraz ilość miejsc (siedzeń), o których mowa w ust. 3, określona jest na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, wydawanych zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym.... Tyle tylko, że jak wyżej cytowałam ust. 3 do 5 zostały zmienione nowelizacją z dnia 21 kwietnia 2005 roku.
W obecnie obowiązującej ustawie pkt. 5 mówi: Spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 4 pkt 1 - 4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu tych wymagań.
Ani słowa o homologacji. Proszę podać podstawę prawną na podstawie której US podczas kontroli może żądać świadectwa homologacji.

markes30 - 14-03-2007, 17:20

Proszę podać podstawę prawną na podstawie której US podczas kontroli może żądać świadectwa homologacji.

Proszę podać podstawę prawną , która nakazuje mi kłamać że furgon ( określony w homologacji ) to VAN ?

boden - 14-03-2007, 17:51

W jednym z wcześniejszych postów bohdang przytoczył pismo z ITS , w którym określono podrodzaj pojazdu typu furgon , jako furgon zintegrowany który zaliczany jest również w badaniach o podatku VAT

wolf - 14-03-2007, 19:28

Ja mam inne pytanie czy ktoś wydał negata na VAT-1 z powodu braku lub nie przedstawienia przez klienta wyciągu z świadectwa homologacji? (w zakresie badania nic o tym nie ma)
Czy ktoś dał negat z powodu przedstawienia odpisu zwalniającego z homologacji pojazdu?
Czy ktoś dał negata dla pojazdu sprowadzonego z zagranicy nie mającego świadectwa homologacji polskiego?
Jesli tak proszę o podanie podstawy prawnej.
Ja śmiem twierdzić, że pojazd z zagranicy i zwolniony z homologacji jeśli spełnia wymagania dla VAN lub wielozadaniowy i jeśli w DR nie ma wpisu np. furgon to nie ma podstaw dać N.
Oczywiście wszystko dotyczy VAT-1.
Jeśli żądalibyśmy przy badaniu VAT homologacji to czemu nikt nie żąda dla pojazdu specjalnego, dla pojazdu o zabudowie np. skrzynia itp ???

blakop - 14-03-2007, 20:16

Spróbujmy to podsumować po raz ostatni na kilku prostych przykładach:
1. Przyjeżdża na stacje auto w wieku 0-3 lat. nie znam podrodzaju, więc jako parametr nieznany ustalam go zogdnie z Dz.U.Nr227 zał. 6 siegajac w pierwszej kolejności do dokumentów homologacyjnych (zgodnie z podstawową zasada ustalania nieznanych parametrów zawarta we wspomnianym przepisie) - jak to zrobić? Ano proszę gościa o homo. A to homo ma i on i Wk ma i prawdopodobnie US ma, więc jesli gość mówi, że nie ma, to juz dla mnie pierwszy sygnał, że coś może być nie tak. Oczywiście na tym ustalania mogę zakończyć, tylko za dwa lata w trakcie kontroli okaze sie, że wszyscy te homo w koło mieli tylko dziwnym trafem na SKP w trakcie badania VAT nikt nie widział tego dokumentu i nie potrafił ustalic co w nim jest. (zalecam więc tel. do WK lub wgląd do bazy ITS jesli na SKP takowa jest) - zrobisz badanie bez jakiegokolwiek wysiłku, żeby sprawdzić podrodzaj sam sie póxniej martw w razie W.
2. Przyjeżdża autko starsze - tu równiez nie zaszkodzi zapytać o homo, ale jak nie ma to nie ma - zreszta nawet jesli będzie to całkiem prawdopodobne że będzie tam zapis typu ciężarwoy-hatchback, cięzarowy-kombi, cięzarowo-osobowy lub inny jeszcze dziwniejszy wpis... Wtedy przychylam sie do ustalenia na SKP podrodzaju pojazdu
3. Przyjeżdż autko z zagranicy - tu diagnosta ustala podrodzaj i basta - chyba, że z dokumentów jasno wyniak nr homo wariant i wersja (niektóre dok.powiedzmy z austrii np. maja takie dane) i jestem w stanie spawdzić w katalogu ITS, że w Polsce pod tymi pozycjami nie ma VAN lub AF (ale to będzie jedeno auto na 10000). Nie ma podstaw, zeby takiemu pojazdowi prawa do takiego badania odmówić. Jak ktoś zna podstawe prawną to proszę ją podać. A to czy naczelnik US w danej miejscowości będzie robił w danej sprawie opory czy nie to juz inna kwestia i nie mieszajmy tego do tej sprawy.

Kto mysli podobnie? A kto nie?

Stacja Diagnost - 14-03-2007, 20:43

Ustawa stwierdza jednoznacznie, że spełnienie wymagań stwierdza się na podstawie dodatkowego badania oraz wpisu w dowodzie rejestracyjnym.
Markes 30 pokaż mi na jakiej podstawie żądasz wyciągu ze świadectwa homologacji.
Co robisz jak przyjeżdża auto leasingowe firma np w Poznaniu a leasing w Warszawie każesz klientowi ściągać homologację z Warszawy? Na jakiej podstawie.
Jeżeli ktoś z forumowiczów ma stację pod patronatem ITS i może wejść w strefę patronatu jest nie tylko opis na potrzeby vat, ale ciekawa broszura o podatku vat skierowana przez ministerstwo do pracowników US. Czytałam, nie ma wzmianki, że podczas kontroli US może żądać wyciągu ze świadectwa homologacji. Musi być, oczywiście jeżeli podatnik chce odliczać podatek vat, zaświadczenie ze stacji i wpis w dowód.

adam1501 - 14-03-2007, 22:46

Markes 30 pokaż mi na jakiej podstawie żądasz wyciągu ze świadectwa homologacji.

Ja to robię na podstawie rozprawy sądowej pana Kuski, bo nie uśmiecha mi się ciągać po sądach jak jakiś US zakwestionuje zaświadczenie ze stacji diagnostycznej i okaże się po dwóch latach ciąganiny, że furgon to van a ja nie będę już miał zdrowia, pracy i pieniędzy.

kameleon - 15-03-2007, 08:59

jest to bardzo ciekawe zagadnienie.
z jednej strony rozumiem panów i panie - diagnostów - dbają o swój tyłek twierdząc, że samochód bez homologacji ale spełniający warunki ustawy o vat nie może otrzymać vat1
z drugiej strony, nigdzie nie jest napisane, że homologacja jest konieczna; stacje diagnostyczne do kt dzwoniłem mówią że bmw525 opisane przeze mnie dostanie vat1 bez problemu, w Urz Skarb nic nie mówią o homologacji, w wydziale komunikacji że bez problemu, w informacji podatkowej 0801055055 że homologacja ważna była kiedyś a teraz już nie, sprzedawcy samochodów kt oferują sprowadzone 2-miejscowe ciężarówki mówią że bez problemu dostają vat1
kogo posłuchać? kto ma rację? zaryzykować, sprowadzić i odliczać vat z nadzieją, że prawo mi to umozliwia, czy uznać, że państwo macie rację i homologacja jest niezbędna?
hmm....

Jacdiag - 15-03-2007, 11:07

kogo posłuchać? kto ma rację?

trzeba chyba do wyjaśnienia poprosić Rzecznika Praw Obywatelskich i Trybunał Konstytucyjny

kameleon - 15-03-2007, 13:20

a czy ja w ogóle potrzebuje na pewno samochodu?

[ Dodano: 15-03-2007, 13:22 ]

bohdang - 15-03-2007, 13:31

Widzę, że znowu są wątpliwości odnośnie klasyfikacji pojazdów do badań VAT. Tu napewno pomocne będzie zapoznanie się z treścią pytań zadanych ministrowi finansów przez PISKP i oczywiście otrzymanych odpowiedzi. Na pytanie dotyczące właśnie możliwości klasyfikowania pojazdu w chwili wykonywania badania, odpowiedź jest jednoznaczna, a brzmi ona mniej więcej tak: "wszelkie klasyfikacje pojazdów dokonywane podczas badania, w oparciu o jakiekolwiek porównania są bezprawne". Oznacza to, zdaniem MF, że żaden "zakichany diagnosta" nie ma prawa dokonywac klasyfikacji pojazdu.

wolf - 15-03-2007, 14:32

Jestem ciekaw czy podał podstawę prawną?
Jeszcze jedno a zmiany konstrukcyjne z 4 miejsc na 2?

kameleon - 15-03-2007, 14:52

to tez mnie ciekawi - jeśli pojawię się na stacji z samochodem spełniającym warunki ustawy o vat z 1 rzędem siedzeń jednak z homologacja na ciężarowy 4-osobowy, to dostanę vat 1???

azot14 - 15-03-2007, 19:00

Oznacza to, zdaniem MF, że żaden "zakichany diagnosta" nie ma prawa dokonywac klasyfikacji pojazdu.

To jak ma ten "zakichany diagnosta" wypełnić puste pola w dokumentach dotyczące podrodzaju ?

wolf - 15-03-2007, 19:12

A może jakiś "zakichany mądrala" z Warszawy wymyśli coś, aby ten nie normalny stan prawny zrobić normalnym, np. w DR zrobić rubrykę podrodzaj pojazdu i aby WK wypełniały to zgodnie z homologacją, albo całkiem zrezygnować z badań typu VAT.

bohdang - 16-03-2007, 10:00

W całym tym bałaganie chodzi o to, aby w razie stwierdzenia przez np. NIK (najlepiej dopiero po kilku latach od ukazania się debilnych przepisów powodujących cały ten bałagan), można bylo powiedzieć : Skarb Państwa poniósł straty w wysokości......jakiejś tam - z powodu niewłaściwego wykonywania obowiązków przez OSKP. Jeśli jeszcze dołoży się do tego formułkę: "diagności poświadczali nieprawdę w celu pozyskiwania korzyści materialnych" to będziemy mieli sytuację taką jak w przypadku "przeobrażeń" samochodów osobowych w ciężarowe w końcówce lat 90-tych ubiegłego stulecia. Wówczas też debile na stołkach ministerialnych stworzyli możliwości wzbogacenia się pewnej grupie cwaniaków, a dzisiaj odpowiedzialnością za to obciążają diagnostów. Istnieje duże prawdopodobieństwo że sytuacja się powtórzy w przypadkach pojazdów VAT 1.

Norbert Jezierski - 16-03-2007, 23:47

Powiem tak - żyjąc w Polsce i będąc tu podatnikiem, mając takie coś na tapecie - poprosiłbym US (a może już MF - bo mogę nie być na bieżąco) o wykładnię w tej konkretnej sprawie (75 zł bodajże od pewnego czasu).

Papier cierpliwy jest - i cztery litery jakby zabezpieczone bardziej. Nigdy nie wiadomo kto i na jak genialny pomysł wpadnie, zeby pościągać $ z rynku.

A maluczkich zawsze pieski kąsały i kąsać będą ...

kameleon - 02-04-2007, 17:57

Witam! prosze o opinie, czy gdybym przyprowadził na stację sprowadzoną z Niemiec Skodę Pickup - http://www.mobile.de/SIDr...11111251890338&
to dostałbym Vat-1?

Tomek D - 02-04-2007, 18:10

VAT - 1 na pewno nie ale VAT-3 jak najbardziej

boden - 02-04-2007, 19:30

Na pewno łapie się na VAT-3

Tomek D - 20-05-2008, 09:55

A miał ktoś auto osobowe na odpis VAT-u?

blakop - 20-05-2008, 21:57

Tak - była tu o tym mowa. Miałem jakiegoś LT'eka blaszaka 3 miejscowego zarejestrowanego w Niemczech jako PKW (!) więc tak tez przeszedł badanie u nas. A że ustawa o VAT mówi o pojazdach samochodowych, a nie o samochodach ciężarowych konkretnie więc przeszedł. Tzn. przeszedł SKP i WK bo skarbówka go odrzuciła... Facet zrobił fikcyjna przebudowę i robił go na cięzarowy...

Tomek D - 20-05-2008, 22:41

To jest auto osobowe 5 miejsc (Suzuki Vitara), chodzi mi o to czy takiemu pojazdowi można wystawić takie zaświadczenie. Wynik badania oczywiście N.

TOSPOL - 21-05-2008, 09:04

Nie można ponieważ samochody (osobowe) nie podlegają badaniom dla WAT.

blakop - 21-05-2008, 17:12

A dlaczego nie podlegają TOSPOL?

Tomek - a niby jaki VAT dla tej VIATRY?

Tomek D - 21-05-2008, 19:19

Tomek - a niby jaki VAT dla tej VIATRY?

Podchodziła by pod VAT 2 bo 2 rzędy siedzeń tylko że jeśli nie ma przegrody to jak to pomierzyć?

blakop - 21-05-2008, 20:28

Więc jak gość chce Vat, to niestety przegrodę musiałby założyć... Ale mówisz, że wymiarowo by wyszedł? Tyle miejsca aż jest w Vitarce za drugim rzędem?? Nie wiedziałem...

Tomek D - 21-05-2008, 23:13

Nie wymiarowo nie ma szans (nawet nie wiem czy w ogóle jakieś są), księgowa się uparła że musi być badanie z wynikiem N żeby miała podstawę do nie odpisywania vat-u. A ja miałem dylemat czy takie zaświadczenie można wystawić osobówce.

blakop - 22-05-2008, 00:16

Aaaa - o to chodzi... Hehe - pewnie jakby mieli malucha w firmie, albo motorynkę tez y Ci kazali badać... Troszkę to już na absurd zakrawa. No ale też i o wyniku "N" trudno mówić. W końcu badanie na VAT, to ani N, ani P - po prostu stwierdzasz, czy pojazd spełnia wymagania ustawy o VAT, czy nie, nie określając jako takiego wyniku badania...

TOSPOL - 23-05-2008, 12:27

Dlatego że nie spełnia atrybutów dla VAT.

blakop - 25-05-2008, 20:16

TOSPOL - nie czytaj jakichś tam pisemek tylko zajrzyj do ustawy. "VAT" dotyczy "pojazdów samochodowych", a nie "samochodów ciężarowych". Nawet quad może mieć odliczany VAT i stosowne badanie można wykonać. Był tu na forum nawet konkurs na ten temat.

TOSPOL - 26-05-2008, 12:28

Kolego wszystko się zgadza ale musi spełnić warunki dla VAT.
A odniśnie tego jak nazwałes (pisemka) to ono jest jak najbardziej zgodne z ustawą
o podatku VAT.

blakop - 26-05-2008, 16:35

Samochód osobowy MOŻE spełniać wymagania ustawy o VAT Pojazd samochodowy inny również

Kamil - 31-07-2008, 21:15

Czy kupując auto typu van (Chrysler Voyager, Kia Carnival) z homologacją na ciężarowe i dwoma rzędami siedzeń będę mógł odliczać vat przy zakupie paliwa?

np przy tych autach:

1. Grand Voyager 4-os

2. Grand Voyager 7-os

3. KIA Carnival

4. Jeep

5. mercedes vito, 2 rzędy siedzen

Jak to jest obecnie przy zakupie auta z homologacją ciężarową (takie jak powyżej z wyjątkiem Vito) mogę odliczyć cały VAT czy 60% (max 6000)?

luk - 31-07-2008, 22:03

Przeczytaj uwaznie to co podał kolega TOSPOL. tam jest wszystko napisane od A do Z. Plik do pobrania. tam znajdziesz wszelkie informacje na temat.

Akcyza na paliwa wzrośnie, jeśli będzie zwrot VAT w budownic
Stanowisko Izby Skarbowej w Kielcach ws VAT-25
VAT Gdzie "przerobić" auto osobowe na "ciężarowe"? Poznań
  • project yavin 4th
  • ul czechoslowacka
  • sony ericsson k300i do sciagniecia za darmo
  • parowoz towarowy
  • gabriel agbonlahor 27
  • Kolekcja wypowiedzi z for dyskusyjnych ; Strona Główna